Polacy wyklęci z FSM

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 36,00 zł 36.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 3.25
Kod produktu: 978-83-7965-192-4

Opis

 

45,00 zł    

 

Autor: Rajmund Pollak
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 506
Rozmiar: 13,5 x 21,5 cm
Okładka: miękka, szyta, klejona

„ Polacy wyklęci z FSM” to dokument, w którym Rajmund Pollak, związany od 1979 roku z Fabryką Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, opisuje dramatyczną historię zakładu i ludzi z podziemnych struktur bielsko-bialskiej „Solidarności”. Poznajemy kulisy przekrętu wartego prawie 3 miliardy dolarów.

Przedstawione w książce dokumenty pokazują niespotykane w cywilizowanych krajach przypadki bezkarności osób sprawujących najwyższe funkcje w Państwie, a przede wszystkim rozpanoszoną ponad miarę nieudolność.

Rajmund Pollak opisuje metody działań włoskich właścicieli fabryki wobec pracujących
w niej Polaków. Odsłania kulisy utajnionych zaniedbań i nieprawidłowości.
Pisze o pobłażliwych prokuratorach w III RP i o tym, jak Donald Tusk pomógł Włochom zwalniać Polaków z pracy.

 

Umowę z Fiatem, która oznaczała agonię FSM, podpisał w maju 1992 r. jeden z założycieli Platformy Obywatelskiej Andrzej Olechowski. Polska straciła najlepsze fabryki FSM, a ponad 25 tysięcy pracowników pozbawiono praw do bezpłatnych akcji pracowniczych. 19 lutego 2016 r. poseł Józef Brynkus skierował do Ministra Skarbu interpelację w sprawie korzyści odniesionych przez Fiat Auto Poland po przejęciu FSM. W odpowiedzi Marek Zagórski, sekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa, nie tylko potwierdził, że wartość FSM przed prywatyzacją wynosiła 3 miliardy dolarów, ale ponadto ujawnił wręcz sensacyjne szczegóły określenia wartości tak zasobnych spółek, jak Fiat Auto Poland SA, Magneti-Marelli Poland SA i Texid Poland SA, które powstały na bazie FSM. Każdą z tych spółek wyceniono na miliard starych złotych, czyli zaledwie 100 tysięcy nowych złotych. W sumie 300 tysięcy nowych złotych, co daje ok. 75 tysięcy dolarów. Zatem wartość FSM spadła w wyniku prywatyzacji z 3 miliardów do 75 tysięcy dolarów!

Pytanie brzmi: kto ukradł pozostałe pieniądze? Aby na nie odpowiedzieć wystarczy sięgnąć po dokumenty NIK.

 

Rajmund Pollak mgr inż. (ur. 1953 w Bielsku-Białej). Brał udział we wdrażaniu do produkcji Fiata 126p, Fiata Cinquecento, Fiata Seicento oraz w realizacji importu linii i maszyn produkcyjnych dla Fiata Panda. W latach 1980–2008 działacz NSZZ Solidarność. Od 1989 do 1991 Przewodniczący Komisji Zakładowej „S” Biura Handlu Zagranicznego Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Zajmował szereg funkcji związkowych m.in.: Przewodniczącego K.Z. Fiat Auto Poland w roku 1995. Był członkiem Sekcji Krajowej Przemysłu Motoryzacyjnego NSZZ „Solidarność” i wiceprzewodniczącym Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ „S” Fiat Auto Poland S.A.Doprowadził do odtajnienia protokołu NIK na temat prywatyzacji FSM i oddał do Prokuratury sprawę tej afery. Całe życie bezpartyjny.

 

Ze wstępu do książki

Wszystkie fakty miały miejsce w rzeczywistości. Sfo­tografowane dokumenty są autentyczne. Czytelnik znajdzie tutaj m.in. po raz pierwszy prezentowane stanowiska Ministerstwa Skarbu Państwa, Kancelarii Premiera, Dyrekcji Fiat Auto Poland S.A. oraz Central­nego Biura Antykorupcyjnego. Nazwiska oraz pseudo­nimy prezentowanych ludzi są prawdziwe, a cytowane wypowiedzi są autoryzowane. Przytoczone wydarzenia oraz dane mają pokrycie w istniejących dokumentach, których nie zdołano zniszczyć ani w Służbie Bezpie­czeństwa, ani w FSM, ani we Fiat Auto Poland S.A., ani w Fabrica Italiana Automobili Torino.

 http://blogpress.pl/node/23040

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl